Magazinul de îmbrăcăminte sport și încălțăminte Adidas din Pennsylvania, SUA

Magazinul de îmbrăcăminte sport și încălțăminte Adidas din Pennsylvania, SUA

Îmbrăcămintea sport și încălțămintea Adidas sunt depozitate pe rafturile Interlake Mecalux

Adidas logo

Compania de încălțăminte și îmbrăcăminte sport Adidas și-a echipat centrul de livrare și distribuție din Pennsylvania cu rafturi Interlake Mecalux pentru picking, precum și cu niște rafturi pentru paleți. Aceste rafturi găzduiesc acum până la 16 milioane de cutii cu aceste mărfuri în vrac sau 71.000 de SKU-uri diferite, ceea ce se traduce într-o rețea de distribuție cu 35 % mai mare. Aceste două soluții permit accesul ușor la produsele companiei, ceea ce permite Adidas să-și atingă obiectivul omnicanal de a pregăti comenzi online în două ore.

Adidas: imposibilul nu reprezintă nimic

Adidas este o companie multinațională germană fondată în 1949 careproduce încălțăminte, îmbrăcăminte sport și alte echipamente sportive. Cu o echipă de peste 57.000 de angajați și peste 900 de milioane de produse produse în fiecare an, Adidas conduce economia globală de astăzi ca unul dintre cei mai mari furnizori de articole sportive.

Cu viteză către consumatorii electronici

Noul centru de livrare și distribuție pentru compania de renume mondial Adidas se mândrește cu viteza sa. „Această clădire în ansamblu a fost construită pentru viteză”, spune directorul de operațiuni Adidas, Felix Felder, despre unitatea din Wilkes-Barre, Pennsylvania.

„Scopul acestei clădiri a fost să ne livrăm produsele în două ore, de la momentul în care un client le comandă online până la momentul în care sunt puse pe camion pentru a le expedia”, a spus el. Compania a reușit să atingă acest obiectiv cu ajutorul lui Interlake Mecalux, care a echipat instalația cu rafturile de depozitare necesare pentru a muta rapid produsul în întreaga clădire.

Noul depozit deservește divizia cu cea mai rapidă creștere a Adidas, care este cea de comerț electronic, precum și piața sa cu cea mai rapidă creștere – America de Nord. Adidas a crescut cu două cifre – între 20 și 30% – în fiecare an în ultimii cinci ani, în special în America de Nord, potrivit Felder. Această creștere a necesitat mutarea în noul depozit, deoarece capacitatea rețelei companiei nu se modificase din 2012.

Încă de la început, la proiectarea amenajării depozitului, obiectivul a fost foarte clar. „De-a lungul întregii clădiri, am avut nevoie de lucruri care să fie rapide, care să ne permită să fim eficienți și să fim flexibili. Lucrurile se schimbă foarte repede aici. Deoarece avem o fereastră atât de scurtă pentru a livra produsul, aveam nevoie de ceva pe care să îl putem modifica și modifica în interval de câteva minute”, a spus Felder. Facilitatea de ultimă generație de 78.317 m² oferă o soluție completă pentru comerțul electronic și livrarea și distribuția cu amănuntul, potrivit Felder. Pentru a oferi viteza pe care o căuta compania, clădirea avea nevoie de aproximativ 41.806 până la 46.451 m² de rafturi și o soluție care ar însemna că Adidas ar putea împacheta cât mai mult produs posibil în acea locație. Compania a cerut rafturi de rezervă pentru mărfurile vrac pe care le depozitează în cutii, precum și o zonă pentru rafturi pentru paleți.

Soluția instalată de Mecalux ne-a permis să atingem obiectivul principal al acestui depozit: pregătirea comenzilor și expedierea în cel mai scurt timp posibil. În plus, ne-a ajutat cu adevărat să ne îmbunătățim spațiul de depozit, astfel încât să putem obține o capacitate de depozitare mai mare.

Felix FelderDirector de operațiuni Adidas

Rafturi flexibile și accesibile

În total, noua unitate Adidas are aproximativ 45.708 m² de rafturi pentru paleți Interlake Mecalux. Zona principală de depozitare are 68 de culoare, iar rafturile au o lungime între 23 și 26 de locuri, 8,5 până la 10,7 m înălțime și au 10 niveluri. Acest lucru permite companiei să depoziteze 16 milioane de cutii în 409.000 de locații.

Când a venit vorba de designul raftului, Adidas a dorit o soluție suficient de flexibilă pentru a depozita articole supradimensionate precum saci de golf. Stelajul pentru rafturi trebuia de asemenea să fie accesibil pentru a nu încetini procesele operaționale ale unității, motiv pentru care există două părți ale raftului cu o bandă principală la mijloc. „Nu vrem ca ceva să fie la mai mult de 30 de metri de una dintre artele noastre principale”, a spus Felder.

Există, de asemenea, trei zone de rafturi pentru paleți. O zonă de rafturi are 12 m înălțime cu două culoare individuale. Unele dintre locațiile de paleți sunt într-o cușcă de mare valoare, unde depozitează stochează produse de ultimă generație, cum ar fi pantofii de designer. Ultima zonă are aproximativ 465 m² de rafturi pentru articole voluminoase. În total, există un total de 498 de locații de paleți.

Fluxul de proces

Amenajarea noii unități Adidas facilitează viteza necesară procesării comenzilor. Compania primește produsele sub formă de cutii complete care trec pe la un sortator de intrare care le separă în încălțăminte, îmbrăcăminte și echipament. Operatorii plasează apoi articolele pe paleți care se deplasează pe un conveior de paleți până pe banda principală a raftului de depozitare.

Produsele ajung în cele din urmă în rafturi sub formă de cutii individuale în zona de cutii rezervă. Odată ce un client plasează o comandă, operatorii preiau produsele pentru comandă din rafturi și le aduc în zona de descărcare a depozitului. În această zonă, operatorii scot articolele din cutiile de carton și le plasează în containere de plastic, care apoi merg la un sistem automatizat. Sistemul aduce containerele direct la o stație de picking unde operatorii preiau articolele de care au nevoie pentru fiecare comandă, iar produsele în exces revin în sistemul automatizat.

Odată ce comanda este gata, aceasta merge fie într-o zonă de ambalare manuală, fie într-o zonă de ambalare rapidă extrem de automatizată pentru a pregăti comanda pentru expediere. Apoi, comenzile se deplasează pe o bandă de expediere cu mai multe sortatoare care atribuie comenzile unui anumit transportator de marfă. Unitatea, conform proiectului, găzduiește 71.000 de unități SKU, iar depozitul poate gestiona 200.000 de unități în fiecare zi, sau aproximativ 150.000 de comenzi, potrivit Felder. Comenzile de comerț electronic sunt în medie de aproximativ 1,8 linii per comandă, iar comenzile pentru aprovizionarea cu amănuntul sunt în medie de aproape 15 linii per comandă. De asemenea, depozitul primește aproximativ 17.000 de cutii pe zi, în principal de la furnizori din întreaga lume și de la alte unități Adidas.

Siguranța pe primul loc

De asemenea, Interlake Mecalux a lucrat îndeaproape cu Adidas la amenajarea raftului depozitului pentru a se asigura că compania are cea mai sigură configurație posibilă. De exemplu, rafturile aveau nevoie de 152 mm de spațiu de evacuare în fiecare compartiment pentru a se asigura că apa poate curge liber în cazul unui incendiu. „Asta a fost ceva ce a apărut după fapt, după ce proiectul era deja complet”, a spus Felder. „Așa că posibilitatea de a construi acel spațiu de evacuare a fost ceva cu adevărat important.”

Adidas a vrut, de asemenea, ca rafturile să aibă o anumită înălțime, dar acel aranjament era în conflict cu sistemul de sprinklere al depozitului. Compania trebuia să facă unele ajustări la plan în ultimul moment pentru a se asigura că depozitul îndeplinește cerințele de asigurare și siguranță. „Acestea au fost două lucruri care ne-au făcut să schimbăm ușor proiectul la cea de-a 13-a oră”, a spus Felder.

„Dar Interlake Mecalux a fost capabil să se adapteze, să ne ofere opțiuni suplimentare, să ne ofere sugestii despre cum am putea face aceste lucruri să funcționeze și cel mai important lucru a fost să minimizăm cantitatea de spațiu pierdut pe care o aveam din punct de vedere al capacității.” Ca urmare a acestor eforturi, depozitul Adidas a obținut cel mai mare scor posibil de siguranță disponibil de la furnizorul său de asigurări.

Creșterea productivității/capacității

În general, designul depozitului și rafturile sale au îmbunătățit productivitatea de 10 ori în comparație cu celelalte facilități ale companiei care nu se ocupă de comerțul electronic sau de onorarea comenzilor cu amănuntul, potrivit Felder. „Am fost capabili să ne creștem productivitatea și asta se datorează în mare parte construcției acestui lucru de la zero și ne asigurăm că putem proiecta fiecare piesă pentru a optimiza acel flux rapid din clădire”, a spus el.

Capacitatea a crescut brusc ca urmare a proiectului. Felder a estimat că Adidas și-a crescut capacitatea de distribuție a rețelei cu aproximativ 35% odată cu adăugarea facilității. Aceste beneficii au permis Adidas să inoveze serviciile pe care le oferă, cum ar fi livrarea în aceeași zi în anumite locații sau livrarea la sol în aceeași zi, fără a fi nevoiți să taxeze clienții suplimentar pentru transportul peste noapte. „Suntem capabili să oferim acele servicii inovatoare pentru a ne permite să continuăm să ne creștem baza de clienți și să le răspundem nevoilor”, a spus Felder.

Avantaje pentru Adidas

  • Viteză: aspectul raftului Interlake Mecalux permite Adidas să își atingă obiectivul de a pregăti comenzile pentru expediere în două ore.
  • Capacitate mai mare: rafturile de depozitare pot găzdui până la 16 milioane de cutii—o creștere de aproape 35% pentru Adidas a capacității de distribuție a rețelei.
  • Accesibilitate ridicată: angajații din depozit pot accesa cu ușurință mărfurile din rafturi, accelerând astfel depozitarea și onorarea comenzilor.
  • Siguranță: înălțimea rafturilor și spațiul lor de evacuare au o dimensiune corespunzătoare pentru a găzdui aspersoarele depozitului și pentru a asigura debitul apei în caz de incendiu.
Centrul de distribuție al Adidas
Nr. de paleți: 498
Nr. cutii: 16 milioane
Nr. de SKU-uri: 71.000
Nr. comenzi/zi: 150.000

Produsele utilizate în acest proiect

Întrebați un expert