The warehouses of 3PL providers stand out for their versatility and robustness

3PL: avantaje pentru externalizarea logisticii

19 Oct 2022

În zilele noastre, multe companii nu au suficiente resurse pentru a-și putea depozita și distribui toate mărfurile. În această situație, este o idee bună să vă externalizați serviciile de logistică și să vă bazați pe un furnizor 3PL.

In conformitate cu al 23-lea Studiu anual de logistică terță parte, elaborat de organizații renumite precum Infosys Consulting, Penn State University, Penske Logistics și Korn Ferry, 89% dintre firmele care folosesc furnizori 3PL afirmă că acest lucru le-a ajutat să-și îmbunătățească serviciile și, astfel, să-și satisfacă clienții finali

În această postare, vom analiza avantajele și dezavantajele furnizorilor 3PL, argumentele pro și contra pentru a lucra cu aceștia și importanța de a avea un sistem eficient de gestionare a depozitelor.

Ce este 3PL?

3PL (logistica de terță parte) se referă la serviciile pe care o afacere le subcontractează unui furnizor, cuprinzând operațiunile sale de logistică, precum și sarcinile de depozitare, pregătire a comenzilor și/sau transport.

Prin urmare, furnizorul 3PL devine responsabil pentru gestionarea produselor companiei și pentru a se asigura că acestea ajung la destinația lor finală, acționând ca intermediar pentru firmă și clienții săi.

Definirea 1PL, 2PL, 3PL, 4PL și 5PL

Furnizorii de logistică sunt clasificați în funcție de activitățile de logistică pe care le desfășoară pentru o companie. În funcție de serviciile pe care le oferă, acestea sunt notate cu un număr de la 1 la 5 și PL (logistica pentru parte):

  • 1PL (logistica primară): în acest model, transportul este externalizat către agenții responsabile cu flotele și șoferii necesari pentru deplasarea mărfurilor. Companiile păstrează controlul asupra propriilor depozite.
  • 2PL (logistica de a doua parte): pe lângă transport, acești furnizori de logistică se ocupă de sarcinile de depozitare. Cu toate acestea, managementul este încă în mâinile firmei contractante, care aranjează flota și fluxurile de materiale.
  • 3PL (logistica de a treia parte): acești operatori sunt însărcinați cu transportul și depozitarea precum și cu gestionarea și organizarea ambelor activități.
  • 4PL (logistica de a patra parte): acești furnizori acționează ca auditori și consultanți ai 3PL, cu scopul de a valida, optimiza și îmbunătăți operațiunile. Nu au o infrastructură logistică; ei doar consiliază companiile.
  • 5PL (logistica de a cincea parte): 5PL-urile integrează pe deplin toate serviciile oferite de 3PL și 4PL, datorită dimensiunii și expertizei lor.

De ce fel de furnizor de logistică am nevoie? Răspunsul depinde de capacitatea dumneavoastră de a vă internaliza în mod durabil operațiunile logistice. De exemplu, o firmă mică ar necesita mai probabil un furnizor de 5PL, în timp ce o întreprindere mare ar opta pentru un 1PL, deoarece are suficiente resurse pentru a-și gestiona propriile depozite. 

Furnizorii 3PL au o flotă de vehicule capabilă să transporte mărfurile clienților lor

Diferențele dintre 3PL și 4PL

O principală diferență între furnizorii 3PL și 4PL constă în resursele lor fizice. Furnizorii de logistică de terță parte au o flotă de transport și spațiu de depozitare, în timp ce 4PL servește exclusiv ca manageri și supraveghetori ai activităților logistice. Cu alte cuvinte, 3PL-urile oferă activele materiale și 4PL-urile experiența și cunoștințele pentru a optimiza lanțul de aprovizionare. Pentru a face acest lucru, 4PL lucrează cu o rețea de furnizori 3PL, atribuindu-le sarcini în funcție de nevoile clientului și profilul fiecărui furnizor.

Argumentele pro și contra pentru a lucra cu 3PL

Pe de o parte, este clar că o gestionare eficientă a logisticii necesită timp si efort; de aceea unele companii preferă să-și concentreze energia în altă parte. Pe de altă parte, a lucra cu un furnizor 3PL înseamnă a nu fi nevoit să suporte suprafața depozitului, structura sau costurile de personal. Pe termen scurt, acest lucru este avantajos din punct de vedere economic.

3PL-urile au în mod normal o rețea de centre de depozitare, așa că acești furnizori vă permit să aduceți bunuri mai aproape de clienții finali, facilitând livrări mai rapide.

Nu în ultimul rând, externalizarea serviciilor de logistică vă va permite să oferiți taxe de transport mai competitive. În lucrul cu diverși clienți și gestionând volume mari de mărfuri, companiile 3PL au cotații de livrare foarte economice.

În schimb, 3PL-urile pot avea și unele dezavantaje în ceea ce privește puținul control pe care îl au companiile asupra sarcinilor lor de logistică. 

Acest lucru ar putea duce la o dependență excesivă de furnizorul de logistică contractat. În consecință, este posibil să pierdeți oportunități de îmbunătățire a serviciilor și/sau de reducere a costurilor. În plus, pe termen lung și când există o activitate ridicată, lucrul cu un 3PL s-ar putea dovedi a fi mai costisitor decât gestionarea serviciilor de logistică în interior.

Alegerea unui 3PL

Acestea sunt principalele aspecte de care trebuie să țineți cont atunci când vă selectați furnizorul de logistică:

  • Cost: taxele furnizorilor de logistică sunt în funcție de tipul de mărfuri, forma de expediere (urgent sau nu) și destinație. 
  • Scalabilitate: trebuie să evaluați capacitatea furnizorului de logistică de a se adapta nevoilor dumneavoastră logistice. Reactivitatea eficientă la creșterea activității este cheia creșterii durabile a afacerii.
  • Tehnologie: este recomandabil să contați pe furnizori de logistică care utilizează tehnologia și automatizarea pentru a-și desfășura procesele, inclusiv depozitarea, precum și pregătirea și expedierea comenzilor.
  • Reputație: referințele furnizorului dvs. 3PL ar trebui să fie fără pată. Este esențial ca acesta să demonstreze o stabilitate financiară solidă și să ofere servicii optime.

Alegerea furnizorului potrivit 3PL va fi un factor determinant în viitorul afacerii dumneavoastră. Din acest motiv, este vital să cântărim toate variabilele și să nu mergem doar pe cea mai economică propunere.

Sunt furnizor 3PL: cum îmi organizez depozitul?

Instalația unui furnizor de logistică trebuie să fie, în primul rând, extrem de versatilă. Deși este adevărat că mulți furnizori de logistică își echipează sediile în funcție de nevoile unui anumit client, în general, depozitele lor de obicei gestionează SKU-uri ale mai multor clienți.

Aceasta înseamnă că trebuie să fie capabili să răspundă la o serie de strategii de afaceri prin care fiecare organizație stipulează tipul de rulaj de produs în conformitate cu propriile priorități. În acest sens, soluția cea mai potrivită pentru o gamă largă de SKU-uri și rulaj mare constă în rafturi pentru paleți, deoarece oferă acces direct la toate mărfurile.

Între timp, tot mai mulți furnizori 3PL implementează sisteme automate de depozitare. Pe lângă o bună contorizare, aceste soluții asigură o siguranță și un control sporit în toate operațiunile. De exemplu, furnizorul de logistică Luís Simões și-a echipat centrul său logistic de 16,3 acri, de lângă Madrid, cu rafturi pentru paleți și sistem automat Pallet Shuttle cu cărucioare de transfer de la Mecalux. Integrarea Easy WMS le spune operatorilor despre ce mărfuri au nevoie la fiecare pas și indică produsele ce vor fi extrase automat din rafturi. 

 

Un alt exemplu excelent este multinaționala HAVI, un furnizor 3PL care lucrează pentru McDonald's. Am furnizat toate sistemele de depozitare din unitatea sa din Portugalia: două depozite automate, rafturi pentru paleți, rafturi drive-in drive-thru și rafturi utilizate cu Pallet Shuttle. În plus, am împărțit instalația în trei zone în funcție de temperatură (ambientală, frigorifică și congelată) pentru a gestiona mărfurile în funcție de caracteristicile acestora.

Importanța unui WMS în modelul 3PL

Pentru furnizorii 3PL, gestionarea mărfurilor este la fel, dacă nu mai importantă decât depozitarea și distribuția ulterioară a acestora. Gestionarea unui 3PL nu necesită doar caracteristicile asociate cu un WMS (cum ar fi trasabilitatea, gestionarea stocurilor și atribuirea sloturilor); presupune, de asemenea, un control strict al operațiunilor logistice ale tuturor clienților săi, știind ce proces necesită fiecare dintre aceștia și când.

De asemenea, 3PL trebuie să poată lucra pentru mulți clienți într-unul sau mai multe depozite, gestionând eficient o gamă largă de SKU-uri și coordonând expedierile prin intermediul diferitelor agenții de transport integrate în software.

Un WMS - în particular Easy WMS de la Mecalux — oferă furnizorilor de logistică toate aceste capacități, care sunt indispensabile pentru succesul oricărui 3PL. Un exemplu este furnizorul 3PL Casintra, care gestionează și supraveghează toate procesele din cele cinci depozite ale sale din Spania prin intermediul Easy WMS. În acest fel, clienții Casintra se pot conecta la WMS prin internet pentru a cunoaște în orice moment starea inventarului său.

Furnizorii 3PL folosesc sisteme de management al depozitelor pentru a pregăti comenzi pentru mai mulți clienți

3PL: parteneri de încredere

Specialiști în oferirea de servicii adaptate nevoilor companiilor care îi angajează, furnizorii 3PL vă vor ajuta să vă accelerați operațiunile logistice în timp ce vă dedicați timpul și eforturile pentru a consolida alte departamente.

Mecalux are zeci de ani de experiență în instalarea sistemelor de depozitare în depozitele unei multitudini de furnizori de logistică de toate felurile, de la furnizori locali până la repere internaționale în sector. Dacă sunteți furnizor de logistică și aveți nevoie de ajutor pentru a alege cea mai bună soluție de depozitare pentru nevoile dvs. particulare, asigurați-vă că ne contactați. Un expert vă va oferi o soluție personalizată, competitivă. 

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: