Supply-chain procurement refers to the acquisition and storage of goods

Lanțul de aprovizionare pentru achiziții: un rol cheie în logistică

29 Oct 2022

În logistică, lanțul de aprovizionare pentru achiziții se referă la prima fază prin care trec mărfurile. Mai exact, cuprinde achiziția și depozitarea. Ce se poate face pentru a accelera acest proces pentru a obține o profitabilitate mai mare?

În această postare, vom răspunde la această întrebare și vom examina impactul achizițiilor asupra costurilor de producție, beneficiile sale și diferitele tipuri de achiziții din lanțul de aprovizionare. 

Ce reprezintă lanțul de aprovizionare pentru achiziții?

Lanțul de aprovizionare pentru achiziții este responsabil pentru gestionarea mărfurilor necesare pentru vânzarea și fabricarea de produse finite, semifabricate și materii prime, totul în scopul asigurării că restul operațiunilor din lanțul de aprovizionare se desfășoară fără probleme. 

Pentru a înțelege mai bine funcția lanțului de aprovizionare pentru achiziții, să începem cu o definiție a conceptului. Achiziția constă în achiziționarea materialelor necesare activității unei afaceri (producție și/sau vânzări) și depozitarea acestora până la începerea procesului de fabricație sau marketing. 

În cazul în care, de exemplu, o companie de producție, procedurile sale de achiziție din lanțul de aprovizionare ar fi centrate pe achiziționarea de materii prime și alte materiale, piese etc. Între timp, pentru furnizorii de servicii, achizițiile ar gestiona achiziția de bunuri și produse finite de la furnizor la depozit.

Rolul lanțului de aprovizionare pentru achiziții

Toate funcțiile din lanțul de aprovizionare pentru achiziții pot fi restrânse și grupate în trei operații

Prima este legată de achiziția de bunuri, adică procesul de achiziție a mărfurilor solicitate de departamentul de producție și/sau vânzări, selectarea furnizorilor luând în considerare prețul, calitatea, data livrării, termenele de plată etc. 

A doua este asociată cu depozitarea, întrucât este necesară amenajarea unui spațiu de depozitare a mărfurilor care va fi folosite, până la urmă, de departamentul de producție. După ce produsele au fost fabricate, și ele trebuie depozitate înainte de a fi expediate și distribuite clienților finali. 

A treia sarcină a lanțului de aprovizionare pentru achiziții este să gestioneze inventarul. Scopul aici este de a determina numărul de SKU-uri cu care să lucrați, precum și frecvența cu care sunt emise comenzile de aprovizionare pentru a acoperi nevoile de producție și de marketing ale organizației.

Depozitarea este a doua operațiune implicată în lanțul de aprovizionare pentru achiziții

Tipuri de achiziții

Există diferite moduri de a efectua achizițiile, în funcție de cât de mult în avans sunt primite proviziile și/sau de variabilitatea cererii. Să aruncăm o privire la cele trei moduri principale în care companiile gestionează achizițiile: 

  • La timp: cu just-in-time (JIT), consumabilele sunt achiziționate pe măsură ce sunt necesare, astfel încât nu trebuie să fie depozitate. Deși această tehnică reduce costurile de depozitare, crește riscul unui deficit de stoc, pe lângă dependența excesivă de furnizori.
  • Sincronizat cu producția: cerințele de producție stabilesc ritmul pentru achiziția de bunuri. În acest fel, datele exacte la care furnizorii vor livra produsele pot fi planificate din timp. Acest sistem reduce, de asemenea, costurile de depozitare, minimizând în același timp posibilitatea unui deficit.
  • Stoc de siguranță: stabilirea unui stoc de siguranță vă echipează cu SKU-uri suplimentare pentru a face față oricăror circumstanțe neprevăzute legate de modificările cererii sau de întârzierile furnizorilor. Implică costuri mai mari de depozitare și elimină orice posibilitate de deficit al stocului. Cu toate acestea, necesită un control mai strict asupra proceselor de achiziție, producție și marketing, deoarece depozitarea pentru o perioadă excesivă de timp ar putea duce la pierderea calității și la deteriorarea stocului depozitat.

Nicio metodă de management al achizițiilor nu este mai bună decât alta, deoarece fiecare afacere decide cum să o desfășoare pe baza caracteristicilor sale particulare, a metodologiei de lucru și a resurselor sale.   

Factori de luat în considerare în achiziții

Pentru a implementa achiziții agile și eficiente în lanțul de aprovizionare, organizațiile trebuie să ia în considerare o serie de variabile. Acestea includ: 

  • Fluxurile de aprovizionare. Aceasta implică decizia și gestionarea cantităților de stoc care urmează să fie furnizate și frecvența de aprovizionare pentru a avea bunurile necesare la îndemână, dacă este necesar. 
  • Tipul de inventar. Aceasta implică să se determine care model de gestionare a stocurilor se potrivește cel mai bine lanțului dvs. de aprovizionare și crește nivelul de servicii pentru clienți și profitabilitatea companiei.
  • Cererea. Aceasta constă în estimarea cererii clienților pe baza datelor istorice (date mari). 
  • Furnizori. Alegerea furnizorilor optimi asigură produse de calitate și livrări la timp.
  • Recepția mărfurilor. Este vital să verificați materialele primite, asigurându-vă că se potrivesc cu cele comandate.
  • Sarcina unitară. Trebuie să alegeți unitatea (unitățile) de încărcare adecvate pentru depozitarea, transportul și manipularea mărfurilor (cutie, palet, container etc.). 
Gestionarea adecvată a stocurilor este esențială pentru un lanț de aprovizionare eficient

Avantajele lanțului de aprovizionare pentru achiziții

Este esențial să existe un plan și o strategie în vigoare atunci când vine vorba de achiziționarea și depozitarea ulterioară a materialelor. Prin urmare, este o idee bună să utilizați lanțul de aprovizionare pentru achiziții care vă permite, de exemplu, să preziceți cu mai mare precizie timpii de livrare și, alternativ, să îmbunătățiți programarea în timp a operațiilor și materiile prime și materialele introduse în procesul de fabricație.

Un alt mare plus al lanțului de aprovizionare pentru achiziții eficient este reducerea de costuri. Nu mai trebuie să vă mai faceți griji cu privire la achiziționarea mai multor produse decât aveți nevoie, doar pentru ca acestea să se transforme în stoc mort, implicând cheltuieli inutile de depozitare. Costurile de producție vor scădea, de asemenea, deoarece veți avea suficiente bunuri în orice moment pentru a menține nivelurile de producție stipulate fără a experimenta epuizări ale stocului.  

De asemenea, alegerea furnizorilor potriviți vă va permite să vă reduceți cheltuielile de transport și să aveți aprovizionare regulată, economică, cu materiale de calitate. Și făcând toate acestea, vă veți îmbunătăți serviciul pentru clienții finali și reputația mărcii, arătând angajamentul și interesul pentru a profita la maximum de un lanț de aprovizionare sustenabil și competitiv. 

Lanțul de aprovizionare pentru achiziții: sisteme și tehnologie 

Implementarea MRP (planificarea cerințelor materiale), ERP (planificarea resurselor întreprinderii) și/sau WMS (sisteme de management al depozitelor) ajută la digitizarea controlului tuturor comenzilor, atât pentru procesele de producție, cât și pentru cele de marketing. O altă tendință în creștere este e-procurement (achiziții electronice), prin care toate relațiile cu furnizorii se desfășoară digital (în special cele legate de achiziții). 

La nivel logistic, un sistem de management al depozitului — complet compatibil și ușor de integrat cu ERP — poate menține nivelurile optime de stoc în orice moment pentru producție sau vânzări, datorită alertelor și rapoartelor. În plus, WMS-urile sunt concepute pentru a genera automat comenzi de achiziție pentru furnizori, permițându-vă să achiziționați mărfurile înainte de a atinge nivelul minim stabilit. 

Odată ce marfa a ajuns la unitate și a fost corect identificată, software-ul elaborează cea mai potrivită strategie de repartizare în depozit în funcție de viteza de rotație, data de expirare, accesibilitate etc. 

În cele din urmă, un WMS, cum ar fi Easy WMS de la Mecalux, asigură de asemenea completa trasabilitate a produselor în fiecare dintre etapele lor. Acest WMS poate monitoriza mișcările pentru a pregăti rapoarte cu date istorice care vă permit să planificați din timp și să vă pregătiți pentru vârfurile sezoniere sau periodice ale cererii, optimizând astfel prognoza cererii.

WMS-urile asigură trasabilitatea completă a produselor în fiecare etapă a lanțului de aprovizionare pentru achiziții

Bune practici la îndemâna tuturor

În logistică, tratarea achizițiilor cu importanța pe care o merită este fundamentală pentru viitorul lanțului de aprovizionare. Complexitatea implicată în gestionarea cantităților și frecvenței aprovizionărilor, controlul prognozării cererii și a efectelor acesteia asupra stocurilor și îmbunătățirea comunicării cu furnizorii sunt câteva dintre provocările pe care le ridică lanțul de aprovizionare pentru achiziții. 

Menținerea bunelor practici este mai ușoară decât pare dacă aveți resursele necesare, de exemplu, soluțiile potrivite de depozitare și un sistem competitiv de management al depozitului. La Mecalux, suntem specialiști în conceperea soluției logistice care se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră. În cazul lanțului de aprovizionare pentru achiziții, modulul WMS pentru producție al Easy WMS vă va permite să integrați complet procesele de achiziție pe linia de producție cu bunurile depozitate în unitate. Contactați-ne pentru informații despre modul în care să îmbunătățiți operațiunile din depozitul dvs.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: