Integrated logistics coordinates all the elements involved in the supply chain

Logistica integrată și coordonarea lanțului de aprovizionare

03 Nov 2022

Logistica integrată este o strategie esențială pentru asigurarea lanțurilor de aprovizionare flexibile. Totul este interconectat – resurse, mărfuri, informații, operatori și departamente – cu un obiectiv foarte clar: livrarea comenzilor către clienți în cel mai scurt timp posibil.

Să examinăm obiectivele logisticii integrate, avantajele pe care le aduce companiilor și instrumentele digitale care ajută la integrarea fluxurilor de informații.

Ce este logistica integrată?

Logistica integrată este definită ca o organizare a lanțului de aprovizionare și un model de afaceri în care departamentele, procesele, resursele și fluxurile sunt coordonate pentru a opera toate în aceeași direcție.

Logistica este un proces interdepartamental, adică implică practic toate departamentele din cadrul unei companii. Când funcționează în sincronizare, operațiunile sunt mult mai fluide, iar comenzile, astfel, pot fi expediate mai rapid.

Conceptul de logistică integrată a apărut ca răspuns la evoluția pieței. Schimbări ale cererii și apariția concurenților au forțat companiile să caute formule care să le optimizeze operațiunile, să accelereze ciclurile și să minimizeze costurile. Coordonarea între diferitele departamente care alcătuiesc o organizație face posibilă existența operațiunilor flexibile, agile, care o ajută să răspundă rapid și precis la noile tendințe.

Logistica integrată este utilă în special pentru depășirea dificultăților reprezentate de retailul omnicanal: un număr mare de comenzi de diferite dimensiuni, alcătuite din puține articole și care necesită livrare în 24 de ore. Cunoașterea din timp a perioadelor anului în care vor avea loc mai multe vânzări facilitează organizarea schimburilor de lucru și să aveți la îndemână doar stocul necesar.

Logistica integrată conectează procesele lanțului de aprovizionare, de la depozit la liniile de producție

Avantajele logisticii integrate

Logistica integrată, în care operațiunile, departamentele și fluxurile sunt coordonate, oferă următoarele avantaje:

  • Viteză îmbunătățită. Eliminarea obstacolelor și maximizarea operațiunilor care oferă mai multă valoare la fabricarea produselor rezultă în rapiditate. De asemenea, vă permite să abordați nevoile clienților, precum și incidentele și problemele, în mai puțin timp.
  • Competitivitatea afacerilor. Cu sisteme logistice puternice și integrate, companiile sunt mai competitive și, astfel, se pot extinde și explora cu succes noi piețe.
  • Costuri mai mici. Cunoașterea dezavantajelor lanțului de aprovizionare este vitală pentru implementarea măsurilor de îmbunătățire și optimizarea oricărui tip de proces. Debit mai mare se traduce prin costuri logistice reduse.
  • Flexibilitate totală. Datorită logisticii integrate, companiile pot gestiona cu ușurință un număr mai mare de SKU-uri și se pot adapta la mediul în continuă schimbare și imprevizibil în care își desfășoară activitatea.
  • Gestionarea eficientă a stocurilor. Atunci când departamentele partajează toate informațiile, managementul mărfurilor este perfect. În acest fel, firmele au doar elementele de care au nevoie pentru a furniza servicii.

Cum se implementează logistica integrată

Un prim pas în adoptarea logisticii integrate constă în sensibilizarea tuturor departamentelor din firmă. Angajații trebuie să știe ce se întâmplă — de la fabricarea unui produs până când acesta ajunge la client — pentru a putea evalua resursele și procesele interne. După aceasta, trebuie să analizați factorii externi (cum ar fi concurența), să prezentați posibile scenarii de criză și să creați strategii și alternative care îmbunătățesc competitivitatea.

Acestea sunt câteva dintre cele mai relevante aspecte de evaluat:

  • Produs: fabricarea fiecărui articol este analizată pentru a determina dacă resursele sunt utilizate suficient, dacă calitatea corespunde așteptărilor clienților și dacă orice proces poate fi optimizat.
  • Comunicare: toate departamentele trebuie să comunice între ele pentru a lua deciziile corecte. Acest punct evaluează modul în care se realizează comunicarea și dacă este suficient de fluidă.
  • Depozit: evident, instalațiile sunt importante pentru fiecare companie. Organizarea spațiului disponibil, a mărfurilor și a operațiunilor are un impact pozitiv asupra lanțului de aprovizionare (disponibilitate ridicată a produselor, eliminarea deșeurilor, rapiditate etc.).
  • Transport si livrări: trebuie să examinați distribuția și livrarea produsului către clienți și timpul necesar pentru aceasta. O rețea de distribuție eficientă garantează operațiuni logistice rapide și o imagine mai bună în ochii clienților.
  • Cerere: logistica constă nu numai în expedierea comenzilor atunci când clienții le solicită, ci și în anticiparea și pregătirea pentru a trimite coletele rapid și la momentul potrivit.

Soluții logistice integrate

Progresele tehnologice au favorizat implementarea logisticii integrate în organizații și o bună comunicare între departamente, conectând în mod optim verigile care alcătuiesc lanțul de aprovizionare.

Companiile folosesc ERP (planificarea resurselor întreprinderii) pentru a-și organiza diferitele procese de afaceri, deoarece sistemele ERP au o bază de date partajată de toate departamentele. Oricum ar fi, este recomandabil să implementați un sistem de management al depozitelor (WMS) pentru a controla mai eficient fluxurile din depozit.

De asemenea, WMS-urile colectează date despre proceduri și supraveghează și optimizează tot ceea ce are loc de-a lungul lanțului de aprovizionare. Acest software trebuie să fie integrat cu sistemul ERP, astfel încât departamentele din firmă să poată accesa și partaja informații.

Mecalux a creat Easy WMS, un WMS care poate funcționa în orice tip de depozit. Una dintre caracteristicile sale speciale este încorporarea de module pentru a-și îmbunătăți caracteristicile și a permite companiilor să-și integreze procesele logistice. Astfel, de exemplu, Software de analiză a lanțului de aprovizionare furnizează date utile despre principalele activități ale depozitului pentru a oferi afacerilor mai mult control și pentru a aplica măsuri pentru a anticipa orice incidente.

Acest modul evaluează obiectiv performanța operațională prin intermediul KPI-urilor (indicatori cheie de performanță). Cu ajutorul acestor KPI-uri, companiile își pot controla procesele și, în consecință, le pot înțelege și îmbunătăți.

Sistemele de management al depozitelor controlează cu precizie logistica integrată

Logistica integrată în serviciul clientului

Coordonarea și optimizarea proceselor, resurselor și departamentelor unei companii vă permit să abordați cu exactitate cerințele clienților și să expediați comenzile mai rapid.

Organizarea la un anumit T a tot ceea ce se întâmplă în lanțul de aprovizionare este crucială pentru a face față oricăror posibile incidente. De exemplu, compania de încălțăminte și îmbrăcăminte sportivă Adidas necesita livrarea mai rapidă a comenzilor. Pentru a face acest lucru, am dotat-o cu sisteme de depozitare concepute pentru a îmbunătăți amplasarea produsului. Aceasta, la rândul său, a îmbunătățit productivitatea firmei. Planificarea corectă, care ține cont de operațiunile curente ale companiei, este piatra de temelie a unei strategii logistice integrate.

Logistica integrată eficientă trebuie să se bazeze pe date și informații despre starea în timp real a operațiunilor pentru a lua cele mai bune decizii și a realiza îmbunătățiri. Asigurați-vă că luați legătura cu Mecalux pentru cea mai bună soluție pentru maximizarea profitabilității depozitului dvs. Avem o vastă experiență în a ajuta companiile cu o abordare logistică integrată.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: